Latvijas Nacionālais balets saņem atzinību starptautiskā konferencē

Latvijas Nacionālā baleta mākslinieciskais vadītājs Aivars Leimanis piedalījies baleta mākslai veltītā konferencē “Positioning Ballet”, kas notika Nīderlandes operā un baletā Amsterdamā.

Konferencē piedalījās vairāk nekā 100 dalībnieku – pasaules nozīmīgāko baleta kompāniju mākslinieciskie vadītāji, horeogrāfi, dejotāji, dejas teorētiķi un žurnālisti. Konferencē tika apskatītas trīs galvenās tēmas. “Mantojuma” sadaļā tika spriests, kā rīkoties ar arvien pieaugošo baleta mantojuma apjomu un ko un kādēļ no šī mantojuma baleta kompānijas izvēlas iestudēt. “Daudzveidības”  sadaļā  tika aplūkots, kā balets var veiksmīgāk atspoguļot mūsdienu daudzkrāsaino sabiedrību. Savukārt “Identitātes” tēma aicināja domāt par to, kāda ir baleta nākotne.

Konferences noslēguma runā Nīderlandes baleta vadītājs Teds Bransens īpaši uzsvēra Latvijas Nacionālā baleta labo paraugu, pēdējo divdesmit gadu laikā iestudējot sešus jaunus pilnmetrāžas oriģinālbaletus un pasūtot mūziku mūsdienu komponistiem. Mūsu baletā tapuši tostarp Jura Karlsona “Sidraba šķidrauts” ar Kšistofa Pastora horeogrāfiju, Artura Maskata “Bīstamie sakari” ar Kšistofa Pastora horeogrāfiju, Oļega Hodosko baletu “Pelnrušķīte” ar Radu Poklitaru horeogrāfiju, Uģa Prauliņa “Sniegbaltīte un septiņi rūķīši” ar Regīnas Kaupužas horeogrāfiju, Jura Karlsona  “Karlsons lido…” ar Aivara Leimaņa horeogrāfiju, bet nākamajā sezonā gaidāmi jauniestudējumi – “Dons Žuans”, ko iestudēs horeogrāfs Hulio Arozarena, un “Antonija. Silmači”, kas taps, sadarbojoties komponistam Jurim Karlsonam un horeogrāfam Aivaram Leimanim. Teds Bransens atzina, ka Latvijas Nacionālais balets, radot jaunus pilnmetrāžas iestudējumus, īsteno plānus, kādi daudzām baleta kompānijām visā pasaulē vēl ir tikai ieceru līmenī. 




Ritināt uz augšu